SELECT phpbb_posts_text.* , phpbb_posts.post_id, phpbb_posts.post_time, phpbb_posts.poster_id, phpbb_posts.post_username, phpbb_users.username, phpbb_users.user_komentarze, phpbb_users.user_komentarze, phpbb_users.user_avatar, phpbb_users.user_avatar_type FROM v10phpbb2.phpbb_posts_text, v10phpbb2.phpbb_posts , v10phpbb2.phpbb_users WHERE phpbb_posts.topic_id = 40125 AND phpbb_posts_text.post_id = phpbb_posts.post_id AND phpbb_users.user_id = phpbb_posts.poster_id ORDER BY phpbb_posts.post_time ASC
[366] MYSQL ERROR: 145 - Table './v10phpbb2/phpbb_users' is marked as crashed and should be repaired Ciężarówki z autopilotem od firmy DAF - V10.pl Mobile
Logo

Ciężarówki z autopilotem od firmy DAF

Podczas tygodnia motoryzacji firma DAF i TNO zaprosiły holenderską minister infrastruktury i środowiska, Schultz van Haegen, oraz belgijską minister transportu, Galant, na prezentację projektu "EcoTwin".

Podczas pokazu, który odbył się na drodze N270 w pobliżu Helmond, dwa pojazdy ciężarowe połączone ze sobą za pośrednictwem sieci bezprzewodowej jechały jeden za drugim w bliskiej odległości. Kierowca drugiego samochodu ciężarowego nie musiał przyspieszać, hamować ani kierować pojazdem. Takie wydarzenie można było obserwować w Holandii po raz pierwszy.

Sprzężenie dwóch pojazdów określa współpracę dwóch samochodów ciężarowych, jadących w niewielkiej odległości poprzez zastosowanie technologii zautomatyzowanej jazdy. Celem eksperymentu EcoTwin było wykazanie, że drugi pojazd teoretycznie może podążać tuż za pierwszym, wykorzystując informacje z radaru i kamery, przekazywane za pośrednictwem komunikacji bezprzewodowej. W wyniku tego procesu drugi pojazd automatycznie przyspiesza, hamuje, a także kieruje.

Celem tego projektu opracowanego we współpracy z firmą TNO jest możliwie największe zmniejszenie odstępu między pojazdami ciężarowymi, aby uzyskać w perspektywie oszczędności paliwa rzędu 10% oraz spadek emisji CO2 o podobnej wartości.

Na drodze około 2020 roku
- Wprawdzie pokazaliśmy, że tzw. automatyczne sprzężenie dwóch pojazdów ciężarowych jest teoretycznie możliwe, jednak nie oznacza to, że projekt jest ukończony - powiedział Ron Borsboom, członek zarządu firmy DAF Trucks N.V., który odpowiada za rozwój produktów. - Czeka nas jeszcze sporo pracy, zanim zyskamy pewność, że ta technologia jest niezawodna w każdej sytuacji. Należy również podjąć odpowiednie działania w zakresie przepisów prawnych i odpowiedzialności. Wspólnie z firmą TNO przewidujemy, że firmy transportowe będą mogły bezpiecznie korzystać ze sprzężenia na holenderskich autostradach i głównych drogach regionalnych około 2020 roku.

Kolejnym krokiem po prezentacji jest testowanie projektu Eco Twin na terenie portu w Rotterdamie. W tym projekcie wspieranym przez ministerstwo infrastruktury i środowiska uczestniczy również zarząd portu w Rotterdamie i organizacja Transport en Logistiek Nederland (TLN).

2015-04-13 - F. Bednarkiewicz

0

Komentarze do:
Ciężarówki z autopilotem od firmy DAF