Nissan zapowiedział nową sporą inwestycję w Chinach. Japoński producent wraz ze swoim chińskim partnerem, Dongfeng mają przeznaczyć około 900 milionów dolarów na zwiększenie lokalnej produkcji.
Nowa inwestycja ma zwiększyć produkcję Nissan w Chinach o 40 procent do 2021 roku. W założeniu możliwości produkcyjne mają sięgnąć 2,1 miliona samochodów rocznie. Marka chce osiągnąć pułap sprzedażowy 2,6 milionów aut rocznie do 2022 roku. Co stanowi spory wzrost w porównaniu do sprzedanych 1,5 mln egzemplarzy w 2017 roku.
Plan zwiększania sprzedaży w Chinach opiera się na trzech fundamentach. A są to samochody elektryczne Nissana, tanie modele pod marką Venucia oraz lekkie auta użytkowe i ciężarówki. Od dwóch dekad liderami rynku chińskiego są General Motors i Volkswagen z ponad 4 milionami aut sprzedawanych co roku. Japońska marka ma zamiar włączyć się do walki o czołowe lokaty. Na razie nie zdradzono szczegółów dotyczących placówek objętych inwestycją.