Instytut badawczy GfK Market Research przeprowadził ankietę wśród 5 tys. konsumentów z Niemiec, Wielkiej Brytanii, Francji, Włoch i Hiszpanii, chcąc wybrać najcenniejsze marki z europejskiego rynku. W szranki stanęło łącznie 58 działających w Europie przedsiębiorstw, wytypowanych wcześniej na podstawie wielkości sprzedaży, wartości rynkowej oraz reputacji. Ostateczny wybór konsumentów opierał się zaś na takich kryteriach jak sympatia do marki, jej tożsamość, niepowtarzalność, reputacja, międzynarodowy charakter oraz rentowność.
A zwycięzcy? W pierwszej dziesiątce Best Corporate Brands in Europe aż zaroiło się od firm związanych z motoryzacją, jak łatwo się domyślać, tych posiadających szczególnie dobry wizerunek. Oto one:
1. Porsche
2. BMW
3. Bosch
4. Ikea
5. Adidas
6. Audi
7. Miele
8. Michelin
9. Nestle
10. L'Oreal