Grupa PSA miała ważny cel w wykupie Opla z rąk General Motors. Francuski koncern wcześniej w tym miesiącu poinformował o przejęciu Opla i Vauxhalla. Ten ruch ma pomóc w podboju rynków światowych.
Obecnie koncern nie był tak silny globalnie, jak inne europejskie grupy motoryzacyjne. Zakup Opla i Vauxhalla oznacza poważne wzmocnienie. Jean-Philippe Peugeot zdradził w jednym z wywiadów, że koncern chce przypuścić szturm na światowe rynki.
Dzięki Oplowi i Vauxhallowi z automaty koncern umocnił się na rynkach gdzie modele Peugeota, Citroena i DSa nie były popularne. W Niemczech Opel sprzedawał więcej aut niż wszystkie marki PSA razem wzięte. Podobnie Vauxhall w Wielkiej Brytanii. Przejęcia marek przybliżyło koncern do celu rocznej produkcji 3 milionów aut na każdym ważniejszym rynku.