Projektanci elektrycznych Solarisów mogą zaliczyć ostatnie dni do naprawdę udanych. Ich produktu podbijają bowiem właśnie dwie europejskie stolice - Warszawę oraz Berlin.
W Niemczech cztery autobusy Urbino Electric będą kursowały na trasie między Berlińskim Uniwersytetem Technicznym a Dworcem Südkreuz, zatrzymując się po drodze m.in. przy Dworcu ZOO. Niemieckie Urbino 12 electric wyposażone są w system szybkiego ładowania indukcyjnego PRIMOVE firmy Bombardier. Dzięki mocy ładowarek, wynoszącej 200 kW, pojazdy będą potrzebowały zaledwie kilku minut na doładowanie baterii. Wykonane przez firmę Bombardier baterie o pojemności 90 kWh, są umiejscowione na dachu. Ich uzupełnianie następuje ze stacji indukcyjnych, zlokalizowanych w obu punktach końcowych linii nr 204.
W Berlinie dopiero zaprezentowano pierwszy egzemplarz elektrycznego modelu, tymczasem w Warszawie dziesięć egzemplarzy trafiło już do oficjalnej floty. Nowe autobusy będą obsługiwały linię 222, będąc oczywiście pierwszym elektrycznymi pojazdami w taborze Miejskich Zakładów Autobusowych. Polskie "elektryki" mają baterie o pojemności ponad 200 kWh i silniki trakcyjne o mocy 160 kW, podczas gdy ich ładowarki osiągną moc 120 kW.