Volvo od 1963 roku dzierżyło tytuł najlepiej sprzedającej się marki motoryzacyjnej w Szwecji. Szwedzkie modele były na szczycie, ale w zeszłym roku to się zmieniło.
Volvo nie było w 2016 roku najlepiej sprzedającą się marką. Wygrał z nią Volkswagen Golf. Kompaktowy model w pojedynkę pozyskał 5,9 procent rynku. Tymczasem wszystkie modele Volvo zapewniły marce udział w rynku w wysokości zaledwie 5,7 procent.
Taki stan rzeczy jest dość zaskakujący, choć po bliższym przyjrzeniu się sytuacji wcale nie musi dziwić. Volvo w zeszłym roku zaczęło przenosić produkcję do Chin. Marka już tylko z nazwy jest szwedzka, a cały jej kapitał obecnie to fundusze z Chin. Tam też ma się znaleźć główny rynek zbytu marki oraz tam trafi docelowo cała produkcja. To mogło odrzucić Szwedów od Volvo.